Weekend w Cotswolds

Wakacje w Cotswolds

Długo zbierałam się z tym wpisem, w sumie nie wiem dlaczego, chyba przytłoczyła mnie ilość zdjeć, którą wtedy zrobiliśmy.  Ale w końcu się zmotywowałam i jest. Parę osób pytało mnie, gdzie warto spędzić Święta w UK. Osobiście zawsze latam do Polski (uwielbiam Święta z rodziną, w domu), ale myślę sobie, że jeśli któregoś roku przyszłoby mi świętować tutaj, to pojechałabym właśnie do Cotswolds.

Weekend w CotswoldsCotswolds to obszar w południowo-centralnej Anglii, znany z zabytkowych, unikatowych miasteczek i zielonych wzgórz, tzw. ‚rolling hills’. Brytyjczycy uwielbiają przyjeżdżać tu na wakacje, ponieważ klimat przypomina im dawną świetność angielskich farm, wiosek i społeczności. To angielska wieś w wydaniu posh – mieszkają tu tylko ci, których na to stać. Artyści, rzemieślnicy, pisarze, farmerzy organiczni i bogaci emeryci. To wszystko sprawia, że wakacje w Cotswolds są dość drogie, nawet dla osoby z dobrą pensją.

Cotswolds spacer

Do  Cotswolds pojechaliśmy jeszcze w wakacje, w sierpniu. Pogoda była temperaturowo zbliżona do obecnej, ale mimo tego zwiedziliśmy sporo, dzięki temu, że wynajęliśmy samochód.

Aby trochę przyoszczędzić, zatrzymaliśmy się poza granicą Cotswolds – w Great Malvern. Na Airbnb znaleźliśmy piękne studio w skandynawskim stylu, z widokiem na rozległe wzgórza i pastwiska. Mój poziom szczęśliwości osiągnął zenitu, gdy zobaczyłam w środku studia kominek.

Raj.

Nocleg w Cotswoldswnętrze w cottage

Skandynawskie wnętrze

W nocy obserwowaliśmy gwiazdy z tarasu.

Gwiazdy w Cotswolds

A taki widok przywitał nas rano:

Widok z oknaWygodne łóżko, kawa i widok bardzo kusiły, żeby się nigdzie nie ruszać, no ale angielska wieś czekała.

Weekend w CotswoldsCotswolds cottagesWidzicie tego grubego kota? 😉

Weekend w CotswoldsMiłą zmianą po Londynie było przyjazne nastawienie mieszkańców i turystów. Napotkani po drodze turyści witali nas uśmiechem, a „lokalsi” częstowali owocami z ogródków…

Owoce w CotswoldsSpacer po CotswoldsKonie w Cotswolds Trasy wyznaczone w przewodnikach często prowadzą przez prywatne pastwiska i zagrody. Właściciele pozwalają na to, aby wędrowcy przechodzili przez ich pola, pod warunkiem, że zamkną za sobą furtkę.

Te kucyki zdecydowały się odprowadzić nas aż do wyjścia.

Weekend w cotswoldsCotswoldsPo zmroku zjedliśmy obiad w przytulnej restauracji w wiosce Stanton.

Jedzenie w CotswoldsTakie cudo będę mieć na starość:

Domek CotswoldsWioska Castle Combe:

Wakacje w CotswoldsCotswolds ciasto Urocze Cotswolds Spacer po Cotswolds Widok w CotswoldsBourton-on-the-water, mój numer jeden w Cotswolds:

Bourton-on-the-water Bourton-on-the-water Bourton CotswoldsBourton CotswoldsPisząc ten wpis grzeję się pod kocem, przy kaloryferze, ale gdy patrzę na to zdjęcie robi mi się jakoś przytulniej:) Miłego wieczoru!

Coswolds domek z kominkiem

Chcesz lepiej poznać Londyn?

Weź udział w darmowym 6-dniowym cyklu mailowym "Poznaj Londyn Mniej Znany". Poznasz w nim miejsca, o których rzadko wspominają przewodniki. Wszystkie do odwiedzenia za darmo.

Przekonasz się, że Londyn może być fascynujący - jeśli tylko dasz mu szansę!

Nie wysyłam spamu. Możesz zrezygnować z otrzymywania maili w każdej chwili. Powered by ConvertKit
Loading Disqus Comments ...
Loading Facebook Comments ...